Καὶ ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι τίποτε δὲν μπορεῖ νὰ προσεγγίσει τὸ ὀλύμπιο ἀνάστημά του, οὔτε κὰν ὁ ἴδιος ὁ Θεός (τουλάχιστον σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ τὴν ἐκδοχὴ τοῦ Κωνσταντίνου Πουλῆ). Κοντολογὶς ὁ Δὸν Ζουὰν γιγαντομαχεῖ μὲ τό “Κενό”! Ὁ Ρενὲ Ζιρὰρ θὰ τὸν χαρακτήριζε ὡς ἕναν “ἀπογοητευμένο ἀφέντη” ποὺ ἐπικρατεῖ ὁπωσδήποτε καὶ ὁπουδήποτε, ὀψέποτε τεθεῖ ζήτημα μονομαχίας πάσης φύσεως καὶ κλίσεως. Πρόκειται ἐν τέλει γιὰ μιὰ δουλικὴ συνείδηση, αὐτὴ τὴ συνείδηση ποὺ ὁ Ἔγελος ἐπέλεξε ὡς ἀπολύτως προσιδιάζουσα καὶ βαρύνουσα γιὰ τὴν τελεολογία τῶν Νεωτέρων Χρόνων, ὡς ἀποκλειστικὴ ἀτραπὸ στὴν πορεία πρὸς τὸν τεχνητὸ Παράδεισο τοῦ Ἀπολύτου Πνεύματος. Δὲν εἶναι τυχαῖο ὅτι ὁ χριστιανὸς Λεὸν Μπλουὰ στὸν δικό του “Δὸν Ζουὰν” βάζει αὐτὸν τὸν δαφνοστεφὴ ἐρωτιδέα νὰ γλείφει (στὰ γερατειά του καὶ μέσα στὶς λάσπες) τὶς μπότες μιᾶς ἄθλιας πόρνης. Καὶ δὲν εἶναι τυχαῖο γιατὶ στὰ μάτια τοῦ χριστιανοῦ Λεὸν Μπλουὰ τὸ πρότυπο τοῦ Δὸν Ζουὰν εἶναι μιὰ ἀναγεννησιακή, ἀστικὴ ἀναβίωση τῆς ἀρχέγονης παγανιστικῆς μητριαρχίας ποὺ ἀποθεώνει τὴν ἐπιθυμία ἔναντι τῆς πατριαρχικῆς χριστιανικῆς ἀπαγόρευσης. Στὴ σύγχρονή μας ἐποχὴ ὁ Δὸν Ζουάν, ἀφοπλισμένος, καθὼς ἀπώλεσε τὸ ἴδιον τῆς ἀριστοκρατικότητάς του, τὸ ξίφος, εἰσῆλθε στὴν τεχνολογικὴ διάνοια τοῦ φαουστικοῦ τεχνολογικοῦ πνεύματος. Μοιράζεται εἰσέτι μαζί του, ἐν πνεύματι ἀσφαλείας, τὸν μηδενισμὸ τῆς μεταμοντέρνας κοινωνίας ( Ὅλα Ἐπιτρέπονται!). Ὡστόσο, στὴ σκιὰ αὐτοῦ τοῦ πολιτισμικοῦ συντακτικοῦ, μεσσιανικοὶ παρατηρητὲς ποὺ διέφυγαν τῆς χιλιαστικῆς καταστροφῆς αὐτοῦ τοῦ αἰώνα διαβλέπουν τὸν χαμὸ αὐτῶν τῶν Ἡρακλέων τοῦ νιτσεϊκοῦ μηδενισμοῦ. Ὁ Λεπορέλλος, αὐτὸς ὁ ἀσήμαντος, ἀθῶος ὑπηρέτης (ὁ δουλικὸς ὁμοιότυπος τῶν ἀφεντικῶν του) πέπρωται νὰ ἐπικρατήσει. Ὁ Λεπορέλλος, αὐτὴ ἡ μεταχριστιανική, μεταμοντέρνα ἐνσάρκωση τοῦ καταναλωτῆ καὶ τῆς ἀνώνυμης μάζας, προόρισται νὰ καταπιεῖ καὶ τὴν τελευταία ἐναπομείνασα διαφορὰ ἐντὸς αὐτοῦ τοῦ κόσμου.
Από το πρόγραμμα της παράστασης του Δον Ζουάν στο θέατρο Παραμυθίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου